KIRŞEHİRLİLER VAKFI
Kırşehir Kültür, Eğitim, Araştırma ve Sosyal Dayanışma Vakfı
SENEDİ
VAKFIN ADI:
MADDE 1- Kırşehir Kültür, Eğitim, Araştırma ve Sosyal Dayanışma Vakfı olup, kısa adı “ KIRŞEHİRLİLER VAKFI” dır. İş bu resmi senette vakıf diye anılacaktır.
VAKFIN MERKEZİ:
MADDE 2– Vakfın merkezi, Aydınlıkevler Mah. Derme Sk. No:7 ALTINDAĞ/ANKARA dır. Vakıf Kırşehir il Merkezi ile ilçelerinde ve yurt içinde – yurtdışında Yönetim Kurulu Kararıyla, ilgili makamların izniyle şubeler açabilir. Şubelerin çalışma ve hesap usulleri Yönetim Kurulunca tayin ve tespit edilir.
VAKFIN GAYESİ:
MADDE 3–Kırşehir içinde ve Kırşehir dışında bulunan Kırşehirlilerin birbiriyle tanışmasına, kaynaşmasına, yardımlaşmasına ve yükselmelerine yardımcı olmak, Kırşehir dışındaki Kırşehirlilerin, Kırşehir il, ilçe ve köyleri ile ilgili irtibat ve yardımlaş masını sağlayarak Kırşehir kültürünü yaşatmak, Eğitime önem vermek, her türlü araştırma yaparak bunları toplumsal faydaya dönüştürerek Kırşehir ve Kırşehirliyi maddeten ve manen geliştirmektir.
Bu cümleden olarak:
a- Ankara’ da, Kırşehir’ de ve Kırşehirlilerin yoğun olduğu başka şehirlerde; Lokaller, Öğrenci Yurtları, Misafirhaneler, Danışma Büroları açmak ve işletmek, Toplantılar, Seminerler, Konferanslar, Kurslar, Yarışmalar tertip etmek, yayınlarda bulunmak, gerektiğinde Belediyelerin, İl Özel idaresinin ve Devletin gerçekleştirmek istediği kamu yararına olan, sağlık tesisleri, okullar, yurtlar, huzurevleri, aşevleri, camiler, üniversiteler, kütüphaneler, dershaneler, laboratuvarlar, çalışma ve spor tesisleri yol gölet sulama ve kanalizasyon gibi her türlü tesisin ve faydalı sosyal faaliyetlerin yapılmasına yardımcı olmak veya doğrudan yapmak, bunlar için gerektiğinde yurt içinden ve yurt dışından ilaç, alet, edevat, personel vb. benzeri girdileri temin etmek.
Kırşehir İlinin, İlçe ve köylerinin mahalli özel ve kamu, kurum kuruluş ve idarecileriyle vakfın amaçlarına uygun faaliyetlerde bulunan başka resmi ve özel kurum, kuruluş ve şahıslarla işbirliği yapmak,
b- Talebelere ve ilim adamlarına, yurt içi ve yurt dışı tahsil, doktora ve araştırma bursları müstakil vermek, teşvik etmek, Eğitim kurumları ve Üniversiteler ile işbirliği yapmak, yardımcı olmak, müstakil veya müşterek tesisler kurmak.
c- Örf, anane, ahlak, milli ve dini değerlerimizin korunması ve geliştirilmesi için her türlü ilmi, sosyal ve kültürel faaliyetlerde bulunmak, yayınlar yapmak, tesisler kurmak. Milli değerlerimizden olan Ahi-Evran, Yunus Emre, Aşık Paşa, Caca Bey, Süleyman Türkmani gibi Kırşehir büyükleri hakkında araştırmalar yapmak, panel ve seminerler düzenlemek, Türkiye ve uluslararası sathında tanıtımını yapmak, gerektiğinde enstitü kurmak.
d- Fakir hastalara ve düşkünlere tedavi ve ilaç yardımında bulunmak, muayene ve tedavilerine yardımcı olmak, işsizliği azaltmak ve iş arayanlara yardımcı olacak faaliyetlerde bulunmak, Meslek kazandırma geliştirmekle ilgili eğitim faaliyetlerinde bulunmak.
e- Mesken yapmak ve iş yeri açmak, her türlü kooperatifler, tesisler ve işletmeler kurmak, faaliyetlerde bulunmak.
f- Öncelikle milli sporlarımızın folklorumuzun gelişmesini sağlayacak faaliyetlerde bulunmak, müsabakalar düzenlemek tesisler kurmak, ödüller vermek.
Kırşehir ili, ilçelerinin, kasaba ve köylerinin ekonomik, sosyal, kültürel, turizm ve sanat hayatına, çevre şartlarının iyileşmesine, kalkınması ve geliştirilmesine katkıda bulunulur. Tanışma ve dayanışmayı sağlamak amacıyla şölen ve gece tertip etmek.
Vakıf gayesini gerçekleştirebilmek için gerekli hallerde ilgili makamın iznini alarak her türlü akit ve tasarrufta bulunabilir, sahip olduklarını satabilir, devir ve ferağ edebilir, her türlü gayrimenkul satın alabilir, kiraya verir, kiralayabilir, inşaa edebilir veya bağış olarak kabul edebilir. İrtifak hakkı kurabilir, ipotek tesis edebilir veya ipotek hakkını devir alabilir.
Vakfa gelir sağlamak maksadıyla ticari işletmeler kurmak ve bunları işletmek, yeni ortaklıklar kurmak, kurulmuş şirketlere ortak olmak.
Bunların verimli şekilde işletilmesini sağlar, intifa, sükna gibi aynı hakları iktisapla tesis edebilir, sahip oldukları gelirlerini tahsil ile sarf edebilir. Rehin dahil her türlü teminatı başka kefaletleri kabul edebilir. Borç alabilir ve verebilir. Taşınır, Taşınmazlar, iş makinaları alıp satabilir, her türlü aynı ve şahsi hakları telif haklarını iktisap edebilir. Bunları elden çıkarabilir.
Yardımlaşma ve vakfa gelir getirmek gayesiyle, ticari, zirai, sınai ve sıhhi işletmeler kurabilir veya kurmuş olan işletmelere, iştirak edebilir. İthalat ve ihracat işlemleri yapabilir.
Vakfın lokallerin de ve her türlü tesislerinde kumar oynanamaz ve alkollü içkiler bulundurulamaz.
Vakfa yapılacak her türlü ayni ve nakdi bağışlarla, ölüme bağlı tasarrufla yapılan bağışları kabul eder ve uygun yerlere sarf eder.
Kanuni izin dahilinde Kırşehir de her türlü yeraltı, yerüstü kaynak araştırmaları yapar, her türlü faaliyetlerde bulunan işletmeler kurar.
Her türlü mesleki ve ilmi çalışmalarda ücretsiz faaliyette bulunabilecek ihtisas ekipleri, danışma büroları ve bunlarla ilgili her türlü tesissi kurabilir, işletebilir. Elemanların ve meslektaşlarının tanışma ve işbirliğini sağlar. Eğitim kurumları ve üniversiteler ile işbirliği yapar.
Bağış, vasiyet ve ölüme bağlı tasarruflar yoluyla veya satın alma yoluyla elde edilmiş, taşınır ve taşınmaz mallar, haklar ve para üzerinde vakfedenin vakfiyesine aykırı olmamak kaydı ve şartıyla vakfın amacına tahsis edilmek kaydıyla, her türlü tasarrufta bulunabilir, bunları tebdil edebilir. Aidat toplayabilir. Hisse senetlerini, her türlü tahvilleri ve sair taşınır taşınmazlar, bunların kuponlarını, şirketlerin ve şahısların hak ve alacak ifade eden bağışlarını vakfedenin ve vakfın amacı doğrultusunda sarf edebilir. Personel istihdam edebilir.
Malvarlığını arttırmak amacıyla tasarruf ettiği kıymetlerle şirketlere katılabilir veya kurabilir.
Velhasıl, Vakıf amaçlarının kısmen veya tamamen gerçekleştirilmesi maksadıyla, faydalı ve gerekli gördüğü bütün teşebbüs, tasarruf, temellük ve sözleşmeleri, işlemleri icra hususunda ilgili mevzuatta belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir.
VAKFIN MALVARLIĞI:
MADDE 4- Vakfın ilk kuruluş varlığı kurucular tarafından tahsis olunan BEŞYÜZ MİLYON. TL’dir.
Vakıf bu ilk malvarlığına ilaveten her türlü taşınır taşınmazlar, her türlü ayni hak, esaslar ve mallar, aidatlar, mal varlıklarını ve gelirlerini, her türlü geliri, bağış, varlığın amacına uygun şartlı bağış vasiyeti veya ölüme bağlı tasarrufa veya diğer herhangi bir hukuki yol ile veya satın alma, yoluyla kısmen veya tamamen iktisap eder. Vakfın kuracağı veya iştirak edeceği her türlü işletmelerden, şirketlerden ve faaliyetlerden elde edeceği geliri malvarlığına ilave eder.
ÜYELERLE İLGİLİ HÜKÜMLER:
MADDE 5-a) Vakfın üyeleri gerçek ve tüzel kişilerden oluşur. Tüzel kişiler üyeliklerini, yetkili organlarca saptayacakları ve üyeliklerini izleyen bir ay içerisinde vakfa yazılı olarak bildirecekleri gerçek kişiler vasıtasıyla sürdürürler. Tüzel kişilerin temsilcilerini değiştirme hakları saklıdır. Bu vakıf senedinin tescilinden sonra vakfa üye olmak isteyen gerçek ve tüzel kişiler evvelce vakfa kaydedilmiş bulunan iki kişinin tasvibini bildiren bir dilekçe ile Vakıf Yönetim Kurulu Başkanlığı’na müracaatta bulunurlar ve Yönetim Kurulu Kararı ile Vakfa üye kaydedebilirler.
b) Vakfa ilk giren üyelerden bir defaya mahsus olmak üzere asgari 10. 000 TL. peşin giriş aidatı alınır. Her takvim yılı için bu miktara 500 Dolar ilave edilir. Kurucu üyelerden ve Asil üyelerden her yıl 240 TL. yıllık aidat alınır. Her yıla ait aidat yıl içerisinde Mayıs ve Eylül aylarında iki taksitle yatırılmış olmalıdır. Giriş ücretleri ve aidat miktarları yukarıda belirlenen miktardan az olmamak üzere genel kurulca belirlenir.
c) Üyeler her an üyelikten ayrılabilirler. Ancak bir daha üyeliğe müracaatları halinde Yönetim Kurulu kararı ile üyeliğe kabul edilebilirler.
d) Vakfa yıllık aidat ödemeyen, Vakfa veya Vakfın kurduğu işletmelere, şirketlere, kuruluşlara zarar verici veya çalışmasını engelleyici faaliyette bulunan ve bu senette yazılı vecibelerini yapmayan üye, bir daha kaydedilmemek üzere vakıf yönetim kurulunca olağanüstü haller dışında vakıf üyeliğinden çıkarılır.
e) Her ne şekilde olursa olsun, vakıftaki üyeliği sona erenlerin, vakfa olan borçları ortadan kalkmaz ve vakıftan her hangi bir alacak talebinde bulunamaz. Bakiye borç kaldığı takdirde herhangi bir ihbar ve hüküm alınmasına gerek kalmaksızın kanuni ve idari yollardan tahsil edilir.
VAKFIN ÜYELERİ
Vakfın üç tür üyesi vardır.
1- Kurucu üyeler: Vakfın kurucularından müteşekkildir. Kurucular vakfın üyeleri olup aynı zamanda daimi delegelerdir.
2- Asil Üyeler: Vakfın kuruluşundan sonra yazılı olarak başvuran gerçek ve tüzel kişilerden yönetim kurulu kararı ile üyelikleri kabul edilenlerden oluşur. Ancak bunların maddi-manevi Vakfa yardımcı olmaya taahhütte bulunmaları şarttır.
Asil üyeler yükümlülüklerini yerine getirmedikleri takdirde ve yönetim kurulu kararı ile üyelik sıfatlarını kaybederler. Bu işlemler olmadığı takdirde gerçek kişi üyelerin üyelikleri ömür boyunca, tüzel kişilerde hukuken var oldukları sürece devam eder.
Görevde olan Kırşehir Milletvekilleri, Kırşehir Valisi, Belediye Başkanı, İlçe Belediye Başkanları daima delegedir.
Şube Delegeleri kendi aralarından 5 asıl, 3 yedek şube idarecisi seçerler ve Yönetim Kuruluna sunulur, kabulünden sonra Yönetim Kurulu Kararlarını uygularlar. İdareciler kendi aralarında 1 Başkan, 1 Başkan Yardımcısı seçer ve Vakıf amaçları doğrultusunda çalışırlar.
3- Destekleyici Üyeler: Vakfa asgari miktarı yönetim kurulunca belirlenmiş tutarın altında kalmayacak şekilde taahhütte bulunan gerçek ve tüzel kişiler yönetim kurulunun kararı ile destekleyici üye olabilirler. Bu grup üyeler bu vakıf senedindeki organlarda yer alamazlar, delege olamazlar ve genel kurulda oy kullanamazlar. Vakıf senedinde yer alan diğer yükümlülük ve haklar aynen uygulanır.
VAKFIN ORGANLARI:
MADDE 6- Vakfın organları şunlardır:
a) Kurucular Kurulu
b) Genel Kurul
c) Yönetim Kurulu
d) Denetleme Kurulu
e) Genel Müdürlük
f) Onur Kurulu
KURUCULAR KURULU:
MADDE 7- Kurucular Kurulu vakfın kuruluşunda adı geçen 82 kişiden oluşur. Kurucu üyelerden her biri vakfın tescil ve teşkilini takip eden üç ay zarfında kapalı ve imzalı bir zarf içinde ileride kurucu heyet üyesi olarak kendi yerlerini alacak bir veya daha fazla adayın adı, soyadı ve adreslerini vakfı yönetim kurulu başkanına verirler. Bu zarflar, verenlerce her zaman değiştirilebilir. Vefat, istifa, kanunla kısıtlama ve görevi ifa edemeyecek şekilde sürekli hastalık hallerinde kurucu üyenin verdiği gizli zarf yönetim kurulunca açılarak gösterdiği adayı veya adaylardan biri, bu kurulun teklifi ile kurucular kurulu tarafından üyeliğe seçilir. Yeni seçilen üye için de aynı usuller geçerlidir. Kurucu üyenin zarf vermemesi veya verdiği zarfta aday bulunmaması halinde, veya gösterdiği aday ve adayların medeni hakları kullanma ehliyetine yasalarca haiz olmamaları sebebi ile seçilme niteliklerini taşımamaları durumunda, yönetim kurulu, üyeler arasından boşalan üye sayısının iki katı kadar aday teklifinde bulunur. Kurucular kurulu bu adaylar arasından seçimini yapar ve seçilen o kişi kurucular kurulu üyesi olur.
Kurucular kurulu üyeleri aynı zamanda genel kurul üyesidir. Kurucular kurulu yılda bir kez toplanır. Kurucular kurulu genel kurul ve yönetim kuruluna danışma görevi yapar. Kurucular Kurulunun en az yarısının onayı olmadan vakıf senedinde değişiklik yapılamaz.
GENEL KURUL:
MADDE 8- Genel Kurul, kurucular kurulu üyeleri, asil üyeler, daimi delegeler ve görev başındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerinden teşekkül eder.
Genel Kurul 2 yılda bir kez olağan olarak toplanır.
Ayrıca;
a) Yönetim Kurulunun kararı,
b) Denetim kurulunun yazılı isteği,
c) Genel kurul üyelerinin 2/3’ünün yazılı isteği,
d) Kurucular Kurulunun 1/3’ ünün yazılı talebi,
e) Vakıf üyelerinin 1/10’unun yazılı isteği
üzerine ve yönetim kurulunun daveti ile olağan üstü toplanır.
Bu maddenin (b), (c), (d) bentlerindeki istek, doğrudan doğruya yönetim kuruluna yapılır ve bu kurul Genel Kurul’u toplantıya çağırmaktan kaçınmaz. Genel Kurul üyelerine toplantı dolayısı ile yapacakları yol masrafları ve harcırahları her yıl bütçe kanununda belirlenen 1. Derece memurlara ödenen miktarlar kadar ödenir.
Genel Kurul üyelerine toplantılarının gündemi, tarihi, yeri ve saati, toplantı tarihinden en az 15 gün önce, günlük gazetelerin birinde ilan suretiyle duyurulur ve vakfın görülebilecek yerlerindeki ilan tahtalarına asılır ya da Posta aracılığı ile gönderilir.
Genel Kurul toplantılarının yapılabilmesi için genel kurul üyelerinin yarıdan bir fazlasının olması şarttır. Bu ekseriyet olmadığı takdirde toplantı ertesi güne bırakılır ve bu toplantıda ekseriyet aranmaz.
Genel Kurul toplantısında divan oluşturularak, gündemdeki maddeler görüşülür. En az 10 genel kurul üyesinin yazılı teklifi üzerine çoğunlukla gündemde değişiklik yapılabilir. Kararlar ekseriyetle alınır.
Vakıf senedinin tadili, vakfın feshi ve tasfiyesi hakkındaki kararlar, toplantıya
Katılanların 3/4’ünün karar vermiş olması ve de kurucular kurulu üyelerinin en az yarısının kararı tasvip etmesi şarttır.
Her genel kurul üyesinin bir oy hakkı olup, bir genel kurul üyesi diğerinin yerine oy kullanamaz.
Genel Kurul’un görev ve yetkileri şunlardır:
a) Vakfın hesap vaziyetini, faaliyetlerini, yönetim kurulu ve denetleme kurulunun raporlarını inceleyerek karara bağlamak,
b) Vakıf senedi hükümlerinin yerine getirilmesini kollamak, yönetim kurulu üyelerini ibra etmek,
c) Vakıf Onur Kurulu Üyelerini seçmek,
d) Genel Kurul, Yönetim Kurulu Başkanını, Yönetim ve denetim kurullarının asil ve yedek üyelerini seçmek, (Yönetim Kurulu Başkanı, Kurucular Kurulunun da başkanıdır.)
e) Yönetim kurulu tarafından hazırlanan bilanço, gelir-gider tablosunu, yıllık bütçe ve çalışma programlarını tetkik tadil ve tasdik etmek,
f) Yönetim kurulunca bu vakıf senedi hükümlerine göre çıkarılacak yönetmelikleri görüşüp karara bağlamak, çalışma usulleri ve yardım kredisi vs.
g) Yönetim kurulunun getireceği diğer teklifleri inceleyip karara bağlamak,
h) Her türlü kredi ve yardım limitleri ile üye aidatları tespit etmek,
i) Yönetim Kurulu ve Denetim Kurul üyelerine ödenecek hakkı huzuru tespit etmek,
YÖNETİM KURULU:
MADDE 9- Vakfın her türlü işlemleri 11 kişilik bir yönetim kurulu tarafından yürütülür.
Yönetim kurulu üyeleri Genel Kurul üyelerince teklif edilecek üyeler arasından 11 asil ve 7 yedek olmak üzere 2 yıl için ve Genel Kurul’ca açık veya gizli oyla seçilir.
Üst üste üç veya bir yıl içinde mazeretsiz olarak dört toplantıya katılmayan yönetim kurulu üyelerinin bu görevleri sona erer, yerine yedeği getirilir.
Mazeretleri olanların durumunun yönetim kurulunca kabul edilmesi şarttır.
Yönetim kurulu; bir hafta içinde toplanarak kendi içinde bir Başkan Vekili, iki Başkan Yardımcısı, bir Genel Sekreter, bir Mali Sorumlu üye seçerler. Yönetim Kurulu, Başkanı hariç görev değişimi yapabilir.
Yönetim kurulu en az ayda bir defa toplanmak zorundadır. Ayrıca başkanın veya kurul üyelerinden ikisinin isteği ile ve alınan prensip kararı ile belli edilen günler içinde de toplanır. Toplantının geçerli olabilmesi için çoğunluğunun bulunması şarttır. Kararlar çoğunlukla alınır, oyların eşitliği halinde başkanın bulunduğu taraf çoğunluk sayılır. Toplantı tutanak ve kararları noterden tasdikli deftere işlenir.
Verilen karara muhalif kalan üyeler muhalefet şerhlerinin gerekçeli olarak ve bir gün içinde karar defterine yazıp altını imza ederler.
Vakfın her türlü muamelatı Yönetim Kurulu Başkanı veya başkan Vekili ile birlikte imza yetkisine haiz bir üye tarafından müştereken yürütülür. Ancak Mali işlemlerle ilgili olarak Mali Sorumlu üye ile birlikte iki kişinin imzası aranır. Görevi biten üyeler yeniden seçilebilir.
Yönetim kurulunun görev yetkileri:
a) Yönetim kurulu vakfın mallarını, gelirlerini ve her türlü muamelelerini yönetir. Bu konuda icap eden harcamaları yapar.
b) Vakfın ve vakfa bağlı işletmelerin muamelelerinin yürütülmesi maksadıyla ve kendi sorumluluğu altında olmak üzere vakfın ve işletmelerinin personel kadrosunu ve maaşlarının tayin eder.
c) Vakfı, mahkemelerde ve idari makamlarda gerçek ve tüzel kişilere karşı temsil eder. Gerektiğinde bu yetkiyi bir üyeye veya kısmen Genel Müdüre ve idarecilere verebilir.
d) Vakıf adına her türlü hukuki mali sözleşmeleri yapar. Yetkili olacakları da tayin eder.
e) Her faaliyet dönemi sonunda vakfın, yıllık bilanço yönetim kurulunun çalışmalarını açıklayan bir rapor hazırlayıp Genel Kurul’a sunar.
Keza her faaliyet dönemi başında, yıllık bütçe ve çalışma programını hazırlar ve Genel Kurul’un tasvibine arz eder. Bu bütçe ve çalışma programında o yıla ait gayrimenkul yatırımları, işletmeler yatırımları ve buna benzer vakıf kaynaklarının kullanılması ile ilgili teklif ve projelere yer verilir.
f) Vakıf bürosunun ve işletmelerin yöneticilerine gerekli ihtiyacı göz önünde alınarak satın alma ve sarf yetkisi verebilir.
g) Bu senetle belli edilen yönetmeliklerle birlikte lüzum göreceği diğer yönetmelikleri de hazırlar ve tatbikat safhasına koyar.
h) Vakfın servetini artırmak maksadıyla ve işletmeler yatırımı için gayrimenkul alabilir. Yasal izinler dâhilîde inşa ettirebilir. Devlete veya şirketlere ait hisse senetleri alabilir. Holdinglere, limitet ve anonim şirketlere iştirak edebilir. Kendi bünyesinde işletmeler ve şirketler kurabilir.
i) Vakfa, her türlü faaliyetlerin idamesi için gerektiğinde istikrazda bulunabilir. Sahip olduğu gayrimenkuller üzerinde ipotek ve her türlü aynı haklar tesis ettirebilir, kiraya verebilir, vakıf lehine, rehin veya ipotek kabul edebilir.
j) Vakıf üyelerine bu senet hükümleri gereğince ve genel kurulun alacağı kararlar doğrultusunda yapılacak her türlü yardımları yapabilir. Kredi verebilir, bağışta bulunabilir.
Ancak bu fıkrada belli edilen ödemeler toplamı, vakfın öz varlığının beşte birini geçemez.
k) Vakfın mali durumunu Vakıflar Genel Müdürlüğü’ndeki sicile tescil ettirir.
l) Vakfa üye alınmasına, verilecek ihraç kararı ile bu senette yazılı diğer sebeplerden dolayı üyenin vakıftan çıkarılmasını karar verir.
m) Genel Kurulca verilecek diğer görevleri yapmak.
n) Vakfa faydalı olabilecek vakıf amaçlarına uygun komite ve komisyonlar, danışma kurulu, disiplin kurulu oluşturabilir.
DENETLEME KURULU:
MADDE 10- Vakfın bütün muamelatı 3 kişilik bir denetleme kurulu tarafından murakabe olunur.
Genel Kurul tarafından 2 yıl için seçilen 3 asil 3 yedek denetleme kurulu üyesi gizli veya açık oyla seçilir. Denetleme kurulu üyeliğine vakfın üyesi olmayan ve mesleki bilgi birikimi olan kişilerde seçilebilir. Denetleme kurulu kendi aralarında bir başkan seçer.
Yönetim kurulunun her hangi bir şekilde yeniden seçime gitmesi halinde denetleme kurulu devam eder. Kurul üyelerinden biri görevinden ayrıldığı takdirde yedek üye yerini doldurur, bu üye yerini aldığı üyenin görev süresini doldurur.
Görevi biten üyeler yeniden seçilebilir.
Genel Kurul ekseriyetiyle ibra edilmeyen yönetim kurulu veya denetleme kurulu üyeleri tekrar seçilemezler.
Denetleme kurulunun görev ve yetkileri şunlardır.
a) Vakıf hesaplarını ayrı ayrı veya birlikte en az ayda bir defa ve periyodik olarak incelemek.
b) Bütçe uygulamasını kontrol etmek,
c) Her yıla ait bilanço ve faaliyet raporunu inceledikten sonra bir rapor düzenleyerek genel kurula sunmak.
d) Yıl içinde gördükleri aksaklıkları yazılı olarak yönetim kuruluna bildirmek ve aksaklıkların düzeltilmesini sağlamak suiistimal niteliğinde tespit edilen olaylar olursa, genel kurulun olağanüstü toplanmasını sağlamak
e) Yıllık faaliyet sonuçları hakkında düzenleyecekleri raporu genel kurula sunmak
f) Görülen aksaklıkları ve bunlar hakkındaki görüşlerini murakebe defterine işlemek.
g) İstedikleri takdirde yönetim kurulu toplantılarına iştirak edebilirler, ancak oy kullanamazlar,
h) Denetçiler, bu vakıf senedi ile ilgili kanunlar ile Türk Ticaret Kanunu’nun Anonim Şirketlere ait denetçilere verdiği görevleri yapmaktan mesul olup, aksine davranışlarından dolayı aynı hükümlerle sorumludurlar.
GENEL MÜDÜRLÜK:
MADDE 11- Genel Müdürlük Yönetim Kurulunca ihtiyaç halinde oluşturulur. Yönetim kurulu tarafından vakfa birde genel müdür atanır. Yönetim Kurulu üyeleri arasından veya dışarıdan olabilir.
Genel Müdürün görevleri:
Genel Müdürlük Yönetim Kurulunun aldığı kararların yürütülmesi ve hazırlanan çalışma programlarının tatbik edilmesinden, çalışmaların vakfın amacına ulaşmasını sağlayacak nitelikte sürdürülmesinden sorumludur. Bu konuda bir çalışma raporu hazırlayarak yönetim kuruluna sunar. Oy hakkı olmaksızın yönetim kurulu toplantılarına katılır. Yönetim kurulu üyesi olması halinde oy hakkını kullanır.
ONUR KURULU:
MADDE 12- Hizmet ve eserleri ile temayüz etmiş, iş ve ilim adamları, sanatkarlar, kamu sektöründeki bürokratlar, yazarlar ve vakfa büyük hizmetleri geçmiş gerçek ve tüzel kişiler arasından genel kurulca seçilen kişilerden oluşur.
Tecrübe ve tavsiyelerinden yararlanılmak üzere toplantılara iştirak ettirebilir. Vakfın organlarının seçiminde oy kullanma haklarına sahip değildirler.
VAKFIN KAYNAK VE GELİRLERİ:
MADDE 13- Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir;
a) Üyelerin ödeyeceği aidatlar,
b) Vakfın varlığının işletilmesinden, kuracağı, işleteceği, iştirak edeceği, devralacağı şirket ve işletmelerden elde edilecek gelirler,
c) Gerçek ve tüzel kişiler tarafından yapılacak aynı ve nakdi yardımlarla intikal edecek değerler ve sair gelirler,
d) Genel Bütçe, Belediyeler, Kosgep, Tika, Kültür Bakanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Başbakanlık, Bakanlıklar, Kalkınma Ajansı, AB Fonları vb. kurum ve kuruluşlardan vakfın amacına uygun her türlü şartlı ve şartsız bağışlar
VAKIFCA YAPILACAK YARDIM VE ÖDEMELER:
MADDE 14- Vakfın gayeleri arasında yer alan ve Vakıfça yapılacak yardımlar, verilecek burslar, tazminatlar ve krediler Yönetim Kurulunca hazırlanıp, onaylanacak yönetmelik (Bundan sonraki maddelerde sadece yönetmelik olarak yazılacaktır.) hükümlerine göre yapılır. Yönetim Kurulu yardım, burs tazminat ve kredi miktarlarını her yıl başında günün şartlarına uygun olarak yeniden belirler.
Vakıf yönetimi yıl içinde elde ettiği gelirlerin %20’sini Yönetim ve idame masrafları ile ihtiyaçlara, vakıf mal varlığını artıracak yatırımlara, %80’inide vakfı amaçlarını gerçekleştirmek amacıyla sarf eder.
Veri tabanı ve bilgi bankası oluşturmak, Araştırma-Geliştirme birimi (ARGE) ve ihtisas merkezleri, bilgi iletişim merkez hatları kurmak işletmek,
Üyelerine ölüm tazminatı, kaza geçirenlere ve felakete uğrayanlara uğradıkları zararı telafi etmek maksadıyla her türlü yardımda bulunabilir, Tazminat ve yardımlar yönetmeliklere uygun olarak ödenir.
Her üyenin ölümü halinde, sağ kalan eşine veya çocuklarına Yönetim Kurulunca belirlenecek tutarları aşmayacak miktarda vakfın mali yapısı göz önünde bulundurularak ölüm tazminatı ödenebilir. Ancak bunun için yapılacak, müracaat sırasında ölümü tespit eden muteber bir vesika ibraz etmek şarttır. Yönetim Kurulu bu tazminatı, vesikanın ibrazında derhal ödeyebilir.
Kaza Tazminatı, Vakıf üyesi iken her hangi bir kaza neticesinde, çalışarak hayatını kazanamayacak derecede malul olanlara Yönetim Kurulunca belirlenecek tutarları aşmayacak miktarda vakfın mali yapısı göz önünde bulundurularak kaza tazminatı ödenebilir. Ancak bunun için yapılacak, müracaat sırasında Sağlık Kurulu raporunu ibraz etmek şarttır. Yönetim Kurulu bu tazminatı, vesikanın ibrazında derhal ödeyebilir.
Trafik, yangın, sel, zelzele veya başka bir kazaya uğrayan veya yönetim kurulunun kabul edebileceği bir felaket neticesi mağdur olan üyelere veya ailelerine bu mağduriyetleriyle orantılı olarak yönetim kurulunca kararlaştırılan meblağ kadar yardım ödenebilir.
Sair yardımlar, vakfın kuracağı şirketlere öncelikle vakıf üyeleri ve küçük ve orta ölçekli işletmeler iştirak ederler.
DİĞER HÜKÜMLER:
MADDE 15- Üyelerin vakıftaki birikmiş aidatları ile, yapılacak yardım ve tazminatlar hiçbir kanuni kesintiye tabi olmadığı gibi kabili haciz ve temlik değildir.
Vakfın yönetim ve denetim kurulu üyelerine Genel Kurul kararı ile tayin edilecek bir ücret ödenebilir.
Vakfın mali gücünü sarsacak olağan üstü sebeplerin vukuu halinde, yönetim kurulu kararı ile üyelerden aylık aidat miktarı kadar ek aidat istenebilir.
Yönetim ve denetim kurulu üyeleri ile vakıf ve vakfın kurduğu işletmeler ve kuruluşların personeli görevlerini yaparken, vakıf üyelerinin, ailelerinin veya mirasçılarının özel durumları hakkında öğrendikleri bilgileri, yetkili merciler dışında sıkı bir titizlikle saklamak zorundadırlar. Aksine hareket vakıftan ve işletmelerden ihracı muciptir.
Üyeler, vakıf senedi hükümlerine göre kendilerine verilmesi gereken tazminatlarının ölümleri halinde kimlere ödeneceğine dair, kendilerinden el yazısı ile yazılmış beyannamelerini vakfa verebilir ve her zaman bunları değiştirebilirler.
a) Beyanname vermeden ölenlerin hakları, veraset intikalindeki kanuni mirasçılarına ödenir.
b) Vakıfça alınan bu beyannameler zarf içinde çelik dolaplarda muhafaza edilir.
Vakıf üyeleri, vakıfça talep edilen bilgi ve evrakı vakfa göndermek zorundadırlar.
Bu vakıf senedinde yazılı haklar, vakıfça ilgililerine usulünce tebliğ edildiği halde, tebliğ tarihinden itibaren 5 yıl içinde sahiplerince istenmediği takdirde, yönetim kurulunca hak sahibi adına Hayri bir hizmete harcanır.
Vakfın hesap dönemi takvim yılıdır.
Vakıf senedi ihtiyaca göre değiştirilebilir. Bunun için yönetim kurulunun teklifi ve genel kurulun kararı şarttır ayrıca kurucu üyelerin yarısının teklifi ile genel kurulda değişiklik yapılabilir. Ancak genel kurul kararı kurucu üyelerin en az yarısının bu vakıf senedinde yapılan değişikliği tasvip etmesi halinde geçerli olur.
İş bu vakıf senedi Türk Medeni Kanununun ilgili hükümleri uyarınca, Vakfın tüzel kişilik kazanmasıyla yürürlüğe girer. Bu senette düzenlenmeyen hususlarda, Türk Medeni Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
VAKFIN SONA ERMESİ:
MADDE 16- Herhangi bir sebeple vakfın amaçlarını gerçekleştiremeyeceği anlaşıldığında Genel Kurul toplanarak vakfın feshine karar verir. Fesh edilirken kurucular kurulunun en az yarısının kabul etmesi gerekir. Fesh edilen vakfa ait mal varlığı genel kurulun uygun gördüğü veya aynı maksatlı bir başka kuruluş veya vakfa intikal ettirilir.
VAKFIN KURUCULARI:
MADDE 17- Vakfın Kurucularının adı, soyadı, meslek ve adresleri (ek-1)’de gösterilmiştir.
GEÇİCİ HÜKÜMLER:
MADDE 18- Bu vakıf senedinde yer alan vakfın ilk geçici Yönetim Kurulu 11 kişi olup, üyeleri aşağıda isimleri yazılı kişilerden oluşur.
1- Süleyman ALTIN : Başkan
2- Yahya KILIÇ : Başkan Yardımcısı
3- Zeki YÜREKLİ : Genel Sekreter
4- Hanifi KÖSEÖMÜR : Mali Sekreter
5- Halil CAN : Üye
6- Talip ÇALIŞKAN : Üye
7- Hilmi GÜNEŞ : Üye
8- Erol TOSUN : Üye
9- Osman YILMAZ : Üye
10- Selami GENEL : Üye
11- Hanifi ATALAY : Üye
MADDE 21- Geçici yönetim kurulu vakfın tescil tarihinden itibaren en geç 3 ay içerisinde kurucular kurulunu toplantıya çağırmakla yükümlü olup bu süre içinde senette belirtilen görev ve yetkilere haizdir.
MADDE 22- Bu vakfın tescili için gerekli her türlü işlemi müştereken veya ayrı yapmak üzere Süleyman ALTIN ve Hanifi KÖSEÖMÜR yetkili kılınmıştır.
NOT; Senette bolt olarak yazılmış kısımlar Kırşehirliler Vakfının 27 Şubat 2016 tarih ve 11. Genel Kurulunda Kurucular Kurulu Üyelerinin çoğunluğunun onayı ile değiştirilmiş, Ankara 2.asliye hukuk mahkemesinin29/09/2017 tarih ve 2017/275 sayılı kararı ile kesinleşmiş ve münakalesi tarafımdan yapılmıştır. 10 / 03 / 2018
Zeki YÜREKLİ
Kırşehirliler Vakfı Başkan Vekili